Toets2daagse
Jaargang
T2D 2022
T2D 2018
Sessies dag 2
Sessies dag 1
Sessies dag 2
Sessies dag 2
De menselijke factor in cesuurbepalingen
Het kiezen van een slaag-zakgrens (cesuur) heeft vaak directe – en soms verregaande – consequenties voor studenten. Een algemene cesuur, zoals bijvoorbeeld de regel “55%…
Dec 7, 2022
dr. Wilco Emons , dr. Sebastiaan de Klerk
De slimme toetscyclus hoe technologie met je kan meedenken
Tijdens het ontwerpen, construeren, afnemen, nakijken en evalueren van een toets maak je als toetsexpert veel overwegingen om de kwaliteit van toetsing te borgen. Wat als we…
Dec 7, 2022
Romy Noordhof, MSc., Eva de Schipper, MSC.
De virtuele toetswerkplek: Lessons learned
In deze sessie wordt de verkenning naar een virtuele toetswerkplek besproken. William legt uit hoe instellingen samen met SURF naar een gezamenlijk uitgangspunt gewerkt…
Dec 7, 2022
drs. William van Santen
Digitaal toetsen – Draait het alleen om het middel?
Hoger onderwijs presenteert regelmatig hun inrichting voor digitaal toetsen. Instellingen vertellen over hun BYOD inrichting of hebben zich toegelegd op digitale…
Dec 7, 2022
ing. Ingmar Hallie, Tim Evers MSc
IguideME verbeteren van zelfgestuurd leren en academische prestaties met gepersonaliseerde peer-comparison feedback
Via het recent ontwikkelde dashboard “IguideME” kan leerdata (van o.a. summatieve en formatieve toetsen) continu verzameld en gevisualiseerd worden. Met behulp van…
Dec 6, 2022
dr. ing. Erwin van Vliet
Inkopen via SURF: Krachtenbundeling loont
In deze sessie beschrijft Ellena de rol die SURF kan en wil spelen voor het gezamenlijk inkopen van producten via SURF. Zij geeft een overzicht van de verschillende…
Dec 7, 2022
Ellena Papageorgiou
Item Response Theory for Test Design: What can we learn for application in Higher Education?
Item response theory (IRT) is a powerful psychometric paradigm that is used by many large-scale exams in the Western world. However, it remains underutilized in higher…
Dec 7, 2022
dr. Nathan Thompson
Keynote: Programmatisch toetsen: Hype of ei van Columbus?
De laatste jaren zien we in het hoger onderwijs opleidingen een switch maken van ‘klassieke’ manieren van toetsing naar het principe van programmatisch toetsen. Een reeks…
Dec 7, 2022
dr. Cor Sluijter
Keynote: Regie op de inzet van technologie
Kelly Beekman is lector Technology-enhanced Assessment (TEA) bij Fontys Lerarenopleidingen Tilburg (FLOT) en Academic Director van de Master Toetsdeskundige van Fontys. Haar…
Dec 7, 2022
dr. Kelly Beekman
Leren van automatische feedback en learning analytics: Kansen en knelpunten
Hoger onderwijs presenteert regelmatig hun inrichting voor digitaal toetsen. Instellingen vertellen over hun BYOD inrichting of hebben zich toegelegd op digitale…
Dec 7, 2022
dr. Esther van der Stappen
Programmatisch toetsen: Aan de slag met de online leeromgeving
In het leernetwerk programmatisch toetsen delen opleidingen hun ervaringen met het ontwerpen en implementeren van programmatisch toetsen. Samen ontwikkelen zij daarnaast…
Dec 7, 2022
dr. Tamara van Schilt-Mol
Programmatisch toetsen: Hoe kun je dit nu praktisch inrichten?
Veel opleidingen hebben interesse in programmatisch toetsen. Holistisch beoordelen klinkt al snel interessant en je zou kunnen spreken van een echte hype. Tegelijkertijd…
Dec 7, 2022
Wessel Peeters, MEd.
Realisatie geautomatiseerd proces digitaal toetsen
Bij de Radboud Universiteit wordt sinds 2017 op groeiende schaal digitaal getoetst. Vanaf het begin is de student centraal gesteld in het proces. Voor een goede…
Dec 7, 2022
Jeroen Kassenberg, Evelien Westerbeek van Eerten
Samenversnellen, het spel, geef meer vaart aan wendbaar en flexibel Onderwijs
Samen Versnellen is een teamtrainingsspel dat is ontwikkeld in co-creatie met hogescholen en universiteiten.Het bevat realistische studentvragen uit de praktijk en heeft als…
Dec 7, 2022
Marcel Penners
ShareStats: Statistiekopgaven open delen binnen een vakcommunity van docenten
Statistiek is een vak dat in veel opleidingen in het hoger onderwijs wordt aangeboden, en de stof is grotendeels hetzelfde. Toch wordt er nog weinig samengewerkt aan…
Dec 7, 2022
dr. Marleen de Moor
Van vooruitstrevend onderwijsconcept naar keiharde realiteit
In 2019 startte de Ad Crossmediale Communicatie van Hogeschool Inholland enthousiast met programmatisch toetsen. De praktijk bleek weerbarstig. Coaches zagen hoe studenten…
Dec 7, 2022
Michael Hendriks, MEd., Jacqueline den Bandt-Bloemzaad, MSc.
Vind de meest geschikte toets met de Keuzetool toetsen
Doordat in 2020 toetsen opeens massaal op afstand moesten plaatsvinden, ontstond een grote vraag naar alternatieven voor de reguliere toets. Uit een enquête onder docenten…
Dec 7, 2022
Edwin Buijs, MSc, drs. Sharon Klinkenberg
Why assessment drives learning
In deze sessie zal Sharon in gaan op het belang van toetsing als diagnostisch instrument. Waar feedback een cruciale rol speelt in het leerproces, is toetsing de bron waarop…
Dec 7, 2022
drs. Sharon Klinkenberg
iRAT/tRAT: De activerende samenwerkende rol van toetsen in Team-based Learning
De iRAT/tRAT toetsen zijn twee van de vijf vaste onderdelen van Team Based learning (TBL): een activerende werkvorm waarin studenten actief samenwerkend leren. In deze…
Dec 7, 2022
drs. Jacqueline Vos, Sylvia van der Marel, drs. Hans Slabbekoorn
No matching items
Sessies dag 1